نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G | لپ‌تاپ اقتصادی با توان پردازشی بالا!
نوشته شده توسط : edbazar

شرکت تایوانی ایسر (Acer) یکی از شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا برای عموم کاربران است. لپ‌تاپ‌های این شرکت با سخت‌افزارهای مختلف و رده‌های کاربری متفاوت سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. استفاده از سخت‌افزار بهینه برای هر کار و همچنین طراحی ساده و بی‌آلایش بدنه لپ‌تاپ‌های ایسر باعث شده قیمت لپ‌تاپ‌ های تولید این شرکت از سایر هم رده‌های خود کمتر باشد. از همین رو لپ‌تاپ‌های Acer طرفداران زیادی در بازار رقابتی دارند. یکی از لپ‌تاپ‌های این شرکت که از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کند، از سری E لپ‌تاپ ایسر است.

لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G یکی از مدل لپ‌تاپ‌های رده کاربری مالتی‌مدیا ایسر است که بر روی آن از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده شده است تا علاوه بر کارهای روزانه، افراد بتوانند کارهای حرفه‌ای‌تر خود را هم انجام دهند. ایسر در ساخت لپ‌تاپ از پلاستیک فشرده استفاده کرده است و با یک بدنه کاملا پلاستیکی طرف هستیم. استحکام این بدنه بسیار خوب بوده و در برابر جذب اثر انگشت هم مقاوم است. لپ‌تاپ Aspire E5-475G صفحه‌نمایش 14 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 دارد. استفاده از روکش مات بر روی صفحه‌نمایش هم باعث شده بتوانید با این صفحه‌نمایش با کیفیت در محیط‌های با شرایط نوری قوی هم به‌راحتی کار کنید و مشکلی نداشته باشید. صفحه‌نمایش با کیفیت یکی از ویژگی‌های همه لپ‌تاپ‌های رده کاربری مالتی‌مدیا است. 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

بر روی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G از سیستم سخت‌افزاری بروزی استفاده شده است. پردازنده دو هسته‌ای نسل هفتم Intel Core i7 با محدوده سرعت 2.7 گیگاهرتز تا 3.5 گیگاهرتز (در حالت توربو) وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند از کارت گرافیک ویژه‌ای هم استفاده شده است. NVIDIA GeForce 940MX با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی بر روی Aspire E5-475G قرار گرفته است. حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 هم ترکیب پردازنده و سخت‌افزار را کامل می‌کند. برای ذخیره‌سازی اطلاعات هم ایسر از یک هارد دیسک با ظرفیت 1 ترابایت استفاده کرده است. در مجموع با خرید لپ‌تاپ Aspire E5-475G با قیمت مناسب می‌توانید به لپ‌‌تاپی با سخت‌افزار قدرتمند دسترسی داشته باشید. با استفاده از سیستم پردازشی این لپ‌تاپ می‌توانید کارهای حرفه‌ای مانند طراحی گرافیک، نقشه‌کشی، برنامه‌نویسی، انیمشین، تدوین ویدیو و... را به‌راحتی انجام دهید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

طراحی و کیفیت ساخت Acer Aspire E5-475G

لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G بدنه تماما پلاستیکی دارد. استفاده از پلاستیک فشرده در ساخت این لپ‌تاپ باعث شده وزن این لپ‌تاپ 14 اینچی متعادل باشد. بدنه این لپ‌تاپ استحکام خوبی داشته و همچنین در برابر جذب اثر انگشت مقاوم است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ با دو لولا نگه‌دارنده به پنل داخلی لپ‌تاپ متصل شده است. پنل پشتی صفحه‌نمایش هم طرح و نشانی مشابه لپ‌تاپ‌های فلزی داشته و لوگو شرکت Acer بر روی آن دیده می‌شود. ابعاد این لپ‌تاپ با توجه به اندازه صفحه‌نمایش آن، 34 × 248 × 237 میلی‌متر است. وزن لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G وزنی معادل 2.1 کیلوگرم دارد که برای یک لپ‌تاپ در این رده کاربری بسیار مناسب است. با خرید لپ‌تاپ Aspire E5-475G با قیمت مناسب می‌توانید آن را همه‌جا در کیف و کوله همراه خود داشته باشید. همچنین لازم به‌ذکر است که ایسر این سری لپ‌تاپ را در رنگ‌های متنوعی مانند سفید، مشکی، خاکستری، آبی و... روانه بازار کرده تا همه سلیقه‌ها را پوشش دهد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

پورت‌ها و بلندگو

لپ‌تاپ Aspire E5-475G مجموعه کاملی از پورت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. ایسر در این سری لپ‌تاپ از پورت‌های متنوعی استفاده کرده و شما را از کابل و مبدل اضافی بی‌نیاز می‌کند. بر روی لبه سمت راست این لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، درایو نوری DVD-RW، یک پورت USB 2.0 و جک‌ 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر نیز شاهد ورودی کابل LAN جهت اتصال به اینترنت، خروجی تصویر VGA و HDMI و دو پورت USB 3.0 هستیم. بر روی لبه کناری سمت چپ لپ‌تاپ، محل خروج تهویه هوا هم قرار گرفته است. علاوه بر این پورت‌ها، بر روی لبه جلویی سمت چپ، کار‌ت‌خوان SD لپ‌تاپ Aspire E5-475G قرار گرفته است.

ایسر در لپ‌تاپ Aspire E5-475G از دو بلندگو استریو داخلی استفاده کرده است. بلندگوهای این‌های لپ‌تاپ برای پخش صدای فیلم و موسیقی در یک اتاق مناسب است اما اگر قصد گوش دادن به موسیقی با کیفیت بسیار بالا هستید، می‌توانید از هدفون نیز استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

صفحه‌نمایش

یکی از ویژگی‌های اصلی لپ‌تاپ‌های رده کاربری مالتی‌مدیا، صفحه‌نمایش آن‌ها است. برای انجام کارهار حرفه‌ای مانند طراحی و همچنین تماشا فیلم، کیفیت تصویر صفحه‌نمایش بسیار مهم است. لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G پنل صفحه‌نمایشی با اندازه 14 اینچ دارد. این صفحه‌نمایش کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 را ارائه می‌دهد. بر روی صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از روکش مات (Anti-Glare) استفاده شده است که این مورد هم یک ویژگی مثبت برای صفحه‌نمایش به‌حساب می‌آید. با استفاده از این روکش، شما می‌توانید به‌راحتی با لپ‌تاپ Aspire E5-475G در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید هم کار کنید. در واقع برعکس صفحه‌نمایش‌های براق، صفحه‌نمایش مات نور را منعکس نمی‌کند و برای کسانی که قصد دارند لپ‌تاپ را خارج از خانه هم همراه خود داشته باشند، بسیار مناسب است. بالای پنل صفحه‌نمایش ایسر از یک وب‌کم VGA برای برقراری تماس تصویری استفاده کرده است.

در مجموع صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G با توجه به رده کاربری آن بسیار خوب و با کیفیت است. با خرید لپ‌تاپ Aspire E5-475G شرکت ایسر می‌توانید به یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا با صفحه‌نمایش با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G از نوع جزیره‌ای است و تمامی کلیدها با اندازه بزرگ و فاصله مشخص از هم بر روی سطح پنل داخلی قرار گرفته‌اند. با توجه به ابعاد لپ‌تاپ، کلیدهای ماشین‌حساب (قسمت مربوط به اعداد) برای آن درنظر نگرفته شده‌اند. از همین رو لپ‌تاپ Aspire E5-475G برای انجام کارهای حساب‌رسی و حسابداری چندان مناسب نیست. کلیدهای کیبورد به نور پس‌زمینه مجهز نشده‌اند که با توجه به رده کاربری و رنج قیمت Aspire E5-475G کاملا مطابق انتظار است. در قسمت استراحت‌گاه دست لپ‌تاپ، یک تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است. این تاچ‌پد که از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند جایگزین خوبی برای ماوس در انجام کارهای ساده شما باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لپ‌تاپ Aspire E5-475G از قدرت پردازشی بالایی بهره‌مند است و ایسر بر روی آن از قطعات قدتمندی جهت پردازش اطلاعات استفاده کرد. پردازنده دو هسته‌ای (Dual-Core) نسل هفتم Intel Core i7 با سرعت پردازنده 2.7 گیگاهرتز بر روی این لپ‌تاپ قرار گرفته است. سرعت این پردازنده در هنگام پردازش اطلاعات سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) تا 3.5 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940MX استفاده شده است که کارت گرافیک قدرتمندی به‌حساب می‌آید. این کارت گرافیک با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی عرضه شده است. این پردازنده قدرتمند بر روی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming) نیز استفاده می‌شود و قرار گرفتن آن بر روی لپ‌تاپ Aspire E5-475G به‌معنای این است که می‌توانید برای قدرت پردازش تصویری لپ‌تاپ حساب باز کنید. حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ هم 8 گیگابایت از نوع DDR4 است. لازم‌ به‌ذکر است که حافظه رم لپ‌تاپ، قابلیت ارتقا داشته و حداکثر تا ظرفیت 16 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

هارد دیسک لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G از ظرفیتی معادل 1 ترابایت دارد که با توجه به رده کاربری این لپ‌تاپ کاملا مناسب است. در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر می‌توانید از هارد دیسک اکسترنال نیز استفاده کنید. باتری قرار گرفته بر روی این لپ‌تاپ، یک باتری 4 سلولی لیتیوم-‌یون با ظرفیت 45 وات‌ساعت است. این باتری با توجه به سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ مناسب بوده و می‌تواند تا 12 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد که زمان بسیار زیادی است. از همین رو می‌توانید با خیال راحت لپ‌تاپ را همه‌جا همراه خود ببرید و نگران خالی شدن باتری آن نباشید.

با خرید لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G می‌توانید به مجموعه کاملی از امکانات سخت‌افزاری دسترسی داشته باشید. با توجه به سیستم پردازشی لپ‌تاپ علاوه بر انجام همه کارهای روزمزه خود، می‌توانید مشغول انجام کارهای حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، نقشه‌کشی، برنامه‌نویسی، انیمیشن، تدوین ویدیو و... شوید. همچنین با استفاده از کارت گرافیک قدرتمند بر روی این لپ‌تاپ می‌توانید انتظار اجرای بازی‌های ویدویی با کیفیت مناسب را از لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G داشته باشید. قیمت لپ‌تاپ Aspire E5-475G با توجه به لپ‌تاپ‌های هم‌رده خود پایین‌تر بوده و گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد دارند با کمترین هزینه به بهترین سیستم موجود دسترسی داشته باشند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G با امکانات و همچنین قیمت مناسبی که در دارد، یک لپ‌تاپ اقتصادی در بین لپ‌تاپ‌هایی با توان پردازشی بالا محسوب می‌شود. طراحی زیبا و ساده بدنه و وزن کم 2.1 کیلوگرمی بدنه لپ‌تاپ، این اجازه را به‌شما می‌دهند که Aspire E5-475G را همه‌جا همراه خود داشته باشید. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و روکش مات هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ است. استفاده از پردازنده نسل هفتم Intel Core i7، به‌کار گیری کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce 940MX، حافظه رم 8 گیگابایتی و همچنین هارد دیسک با ظرفیت 1 ترابایت، از امکانات سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ Aspire E5-475G هستند. در پایان باید به این مورد اشاره کرد که قیمت Acer Aspire E5-475G با توجه به هم‌رده‌های خود بسیار مناسب بوده و می‌توانید با بهترین قیمت به یکی از لپ‌تاپ‌های کارآمد رده کاربری مالتی‌مدیا دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت:

  • طراحی ساده بدنه
  • وزن کم
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و روکش مات
  • سخت‌افزار با توان پردازشی بالا
  • تنوع پورت‌ها
  • شارژدهی مناسب

 

نکات منفی:

  • وب‌کم با کیفیت VGA​

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-475G





:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ , ایسر , لپتاپ ایسر , لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-475G , Aspire E5-475G , Acer , قیمت Acer Aspire E5-475G ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: